משלוח חינם לכל הארץ מעל סכום של 450 ש"ח

קטגוריות

מתוקים ומלוחים

מה עושים עם פירות יבשים?

ט”ו בשבט, ראש השנה לאילנות, הוא יום חגם של הפירות היבשים: בכל הצבעים והצורות, בעוגות, עוגיות או פשוט ככה בצלחת.

מקור המנהג לאכילת פירות יבשים מגיע מיהדות אשכנז: בתקופה זו אירופה נמצאת בשיאו של החורף, ופירות טריים היו נדירים מאוד. לכן השתמשו באלו היבשים כדי לציין את החג הזה, שמקורותיו עוד בתנ”ך.

היום מגוון הפירות היבשים שאפשר למצוא ענק. בחנות הקולה מרקט תמצאו מעל 50 סוגים של פירות יבשים מתוקים ומיוחדים לציין איתם את החג, הזדמנות מצוינת לעשות קצת סדר בעולם המרתק שלהם.

מיובש רגיל

פירות מיובשים באמצעות מיכון. לעתים קרובות כוללים תוספות של חומרים שמסייעים לשמר את הצבע של פירות במהלך תהליך הייבוש, למשל משמש מיובש כתום, צימוקים, פפאיה, אוכמניות כחולות ואננס.

מסוכר

בתהליך הייבוש הוסיפו לפירות סוכר בכדי לחדד את טעמיו. נפוץ מאוד בחמוציות, וכן במוצרים מיובשים כמו קוקוס, קיווי, ג’ינג’ר, פומלה ואלוורה. אם אתם אוהבים ליצ’י, אתם חייבים לנסות את הגרסה המיובשת והמסוכרת שלו, ממש ממתק בטעמים מיוחדים.

טבעי

פירות שיובשו בצורה טבעית ללא תוספים. פירות אלו יראו פחות ‘סקסיים’, כלומר בעלי צבע כהה הרבה יותר מזה של הפרי הטרי, אבל הטעם שלהם יהיה עדין יותר, מורכב ועשיר יותר. באתר הקולה מרקט תמצאו מגוון רחב מאוד של פירות מיובשים בצורה טבעית כמו מנגו, אננס, תפוח עץ, תות שדה, בננה ואפילו קלמנטינה.

בעוד רבים מסוגי הפירות המיובשים מיובאים לארץ, ראוי לציין את התמרים: תוצרת ישראלית חשובה ואיכותית, מיובשת באופן טבעי. התמר הפופולרי ביותר הוא המג’הול הכהה והמרוכז בטעמו, אבל שווה לנסות זנים נוספים כמו אמרי או דקל נור.

מה עושים עם פירות יבשים?

מעבר להגשה פשוטה של פירות יבשים כמו שהם, ניתן לשלב אותם במגוון רחב מאוד של מאפים ואפילו תבשילים.

במזרח התיכון וצפון אפריקה מקובל השימוש בפירות מיובשים להעשרת תבשילי בשר, למשל הטנזיה המרוקאית (שמעולה עם טלה או עוף) או תבשיל המשמשיה הטוניסאי-פרסי.

תמרים ושזיפים מיובשים יכולים להוסיף עומק ומורכבות לתבשילי חמין שמתבשלים בחום איטי כל הלילה, וגם אל תבשילי טאג’ין מרוקאי עשירים בתבלינים, שמוגשים עם קוסקוס.

בעולם המתוק, פירות יבשים יכולים להשתלב במגוון רחב של מאפים, המפורסמים שבהם הן עוגיות הביסקוטי האיטלקיות, שנקראת כן משם שהן נאפות פעמיים. אחד המאפים המפורסמים של מחוז טוסקנה הוא עוגת פירות יבשים ואגוזים דחוסה ועשירה שנקראת פאן-פורטה.

פירות יבשים יכולים להשתלב בעוגות בחושות שונות וכן במאפים על בסיס בצק פריך, האהובות ביותר בארץ הן עוגיות התמרים המגולגלות.

בין אם אתם נהנים מהם כמו שהם או משלבים אותם בבישול ובאפייה, פירות יבשים הם חלק חשוב וטעים במזווה. חג ט״ו בשבט שמח!

0
    0
    העגלה שלכם
    העגלה שלכם ריקהחזרו לחנות
      הפעילו קופון

      התחבר

      הרשמה

      אנחנו נשתמש בפרטים האישיים כדי להציע לך תמיכה בתהליך באתר זה, לנהל את הגישה לחשבון וכדי לבצע פעולות נוספות כפי שמפורט במדיניות פרטיות.

      דילוג לתוכן