משלוח חינם לכל הארץ מעל סכום של 450 ש"ח

קטגוריות

מתוקים ומלוחים

לא תאמינו איך קשיו נולד!

אחד מהנשנושים והפיצוחים הכי אהובים עלינו הישראלים הוא הקשיו, אגוז ממשפחת האלתיים, קרוב משפחה של אלת הבטנה המניבה את הפיסטוק. השם “קשיו” (Cashew) מקורו בשם הפורטוגזי ״קאז’ו״ (Caju) שהרי מוצא הקשיו בצפון ברזיל, אולם כיום הוא גדל מסחרית במעל ל- 30 מדינות שונות, באזורים טרופיים עם משקעים שנתיים גבוהים, המדינות הבולטות כיצואניות המובילות של הקשיו הן: וייטנאם, ניגריה, הודו, אינדונזיה ועוד.

תהליך הגידול והעיבוד של אגוז הקשיו

בניגוד לפיצוחים אחרים, כגון גרעינים שחורים, לבנים או אפילו בוטנים ופיסטוקים, תהליך הגידול והעיבוד של הקשיו ייחודי ואפילו מעט קסום. מדובר על עץ מרשים, עם עלים רחבים אשר בניהם צומחים פרחים, מתוך עלי הגביע נוצר פרי מדומה בצורה אגסית או תפוחית המאראניון, אשר יש המכנים אותו “תפוח קשיו”. הפרי בשרני, רך ומתוק, בעל טעם טרופי מובהק, ניתן לאכילה ולשתייה. לפרי עצמו אין גרעינים ומה שאנו אוכלים הוא הזרע הנמצא באופן מפתיע מחוץ לפרי.

מפימת הפרי, במקום שבו היה הפרח מתפתח בית גלעין דמוי אגוז, זהו אותו קשיו מפורסם. ללא עיבוד הקשיו אינו אכיל ועלול גם להיות רעיל. פעולת העיבוד מורכבת למדי ומתבצעת באמצעות חום רב, צלייה או קלייה ודורשת הפרדה מוחלטת של האגוז מהפרי  ואז קילוף והסרת הקליפה הקשה מן האגוז באופן פרטני על מנת לוודא שהוא נקי. זאת הסיבה שלא מוכרים קשיו בקליפה כמו פיסטוק, שקד או בוטנים ולמעשה אין מוצר כזה “קשיו נא” או לא מעובד.

ישנם מגוון סוגי קשיו שונים הנבדלים בניהם בעיקר לפי צבע, צורה וגודל הגרעין, האיכותי ביותר, ‘מלך הקשיו’ מגיע מוייטנאם והוא הגדול ביותר מכל הזנים ומאוד מאוד טעים.  בנוסף אליו יש את הג’מבו וסוגי קשיו קטנים יותר וגם זולים.

אגוז קשיו

האם קשיו בריא?

אכילה של קשיו בצורה מאוזנת מבטיחה לגוף הוספה של מינרלים איכותיים הם הגוף זקוק. בקשיו יש רמות גבוהות של מגנזיום, נחושת, ברזל, זרחן ומנגן, מינרלים המסייעים למערכת החיסונית מגינים מפני בעיות לב ולחץ דם גבוה, ומגבירים את ייצור האנרגיה. הם מקור טוב לסיבים תזונתיים, חומר מזין המסייע במניעת עליה חדה של סוכר בדם ולכן עוזרים לשלוט ברמות הסוכר בדם.

כמו הרבה זני גרעינים, אגוזים ושקדים גם הקשיו מלא בנוגדי חמצון, בעיקר בפוליפנולים וקרוטנואידים, אנטי אוקסידנטים השומרים על הגוף מפני רדיקלים חופשיים. הקשיו גם עשיר מאוד בויטמינים החיוניים מקבוצת ויטמיני B ובמיוחד בימים אלה, של חוסר וודאות ועגמומיות חשוב לדעת כי חופש של קשיו בכל יום מסייעים למצב הרוח ויש הטוענים אפילו לטיפול בדיכאון. זאת בשל חומצת האמינו החשובה טריפטופן הנמצאת בו והיא משפיעה על ויסות האנרגיה והפן הרגשי.

למי ששומר על תזונה בריאה מומלץ להוסיף קשיו לתפריט, מעבר ליתרונות הבריאותיים יש לו יתרון תזונתי בכך שלמרות השומן הוא דווקא מסייע לירידה במשקל. גם מי ששמור על תזונה אורגנית הקשיו מהווה תחליף נפלא לחלבון מהחי. ניתן לעשות ממרחי קשיו נפלאים, חמאת קשיו ואפילו גבינה סופר טעימה.

באתר של ‘הקולה מרקט’ ניתן למצוא שפע של מוצרים עם קשיו, החל מקשיו נטורל ועד קלוי, קשיו מסוכר עם קוקוס, ממרח חרדל וקשיו, ממרח צ׳ופלה אגוזי נמר, קשיו וקקאו ועוגיות בראוניז חמאת בוטנים קשיו וגוג׳י ברי, עוגיות גרנולה חמוציות וקשיו (טבעוני) ועוד.

מתכון: גבינת קשיו טבעונית

הקשיו מככב במטבח הטבעוני, אז נכון שקשיו ואורגני לא ממש הולך ביחד, מאחר שלא ניתן לאכול קשיו גולמי והוא חייב להיות מעובד טרם יגיע לצורת מאכל, אך הכוונה כאשר אומרים את שתי המילים באותה נשימה היא לקשיו אשר גדל ללא ריסוס כימי ובתנאים טבעיים וגם נקלה או מעובד בצורה טבעית. הקשיו מהווה בסיס מאוד חשוב במטבח הטבעוני ולכן יש לו מעמד מכובד בקולינריה הטבעית.

ועל מנת לסיים בטעם טוב ובריא, להלן מתכון לגבינת קשיו מפתיעה וחגיגית:

מצרכים:

  • 1 כוס אגוזי קשיו לא קלויים (מושרים ללילה במים קרים)
  • 1/4 כוס מים
  • מיץ מחצי לימון
  • 1 כף טחינה גולמית איכותית
  • 1 שן שום כתושה
  • מעט מלח
  • אפשר להוסיף עשבי תיבול, תבלינים ואפילו סירופ מייפל, או כל דבר אחר לגיוון הטעם והמראה של הגבינה.

הכנה:

  • לספוג ולנגב את הקשיו
  • לטחון את כל המרכיבים יחד במעבד מזון עד לקבלת מרקם חלק ואחיד.
  • במידה ורוצים גבינה דלילה יותר ניתן להוסיף עוד מים.
  • מניחים את הכל לספיגה ב”בד גבינות”, שקית לסינון מזון, עשויה 100% כותנה אורגנית, בריאה ונטולת ריסוסים וכימיקליים.

0
    0
    העגלה שלכם
    העגלה שלכם ריקהחזרו לחנות
      הפעילו קופון

      התחבר

      הרשמה

      אנחנו נשתמש בפרטים האישיים כדי להציע לך תמיכה בתהליך באתר זה, לנהל את הגישה לחשבון וכדי לבצע פעולות נוספות כפי שמפורט במדיניות פרטיות.

      דילוג לתוכן