משלוח חינם לכל הארץ מעל סכום של 450 ש"ח

קטגוריות

מתוקים ומלוחים

מה היינו עושים בלי שוקולד בחיים?

איזה שוקולד אתם?

מאז המצאת השוקולד המוצק התפתח התחום בצורה מדהימה ויוצרו אין ספור צורות וטעמים. לא כולם אוהבים הכל, אבל שוקולד הוא טעם נרכש ואפשר להתרגל, או אולי לא?! באופן עקרוני ישנם שלושה זנים של עצי קקאו אשר מהפולים שלהם מכינים את מזון האלים הזה. הזן המוכר והרווח ביותר, בו עושים את השימוש הגדול והרחב ברוב תעשיות השוקולד בעולם, הוא זן הפורסטרו, הזן היוקרתי ביותר ומכאן גם היקר והנדיר יותר הוא הקריולו, הפולים שלו בעלי ארומה מיוחדת וטעם הרבה פחות מריר מהשאר והזן השלישי הוא הכלאה של שני הזנים האחרים ומוכר כטריניטריו.

חומר הגלם הזה הוא הבסיס לשלוש הקטגוריות המרכזיות של השוקולד:  שוקולד מריר, שוקולד חלב ושוקולד לבן. אמנם יש שפע של אפשרויות שוקולד, אבל אסור להתבלבל מה שעושה שוקולד למשובח הוא אחוז הקקאו שבו.

לכן צריך לבדוק כמה מהשוקולד מורכב ממוצקי קקאו – כלומר פולי קקאו קלויים שנטחנו לנוזל – וחלקים ממנו (כמו חמאת קקאו). לכן כאשר יש שוקולד בו 60% קקאו, סביר להניח ש – 40% הנותרים הם שילוב של מרכיבים נוספים – לציטין, שתפקידו לסייע למסה להיות נוזלית יותר בהתכת השוקולד, וניל כרכיב טעם ואף חלב ומוצריו.

  • שוקולד מריר:לרוב אינו מכיל רכיבי חלב. שוקולד מריר מכיל מוצקי קקאו, סוכר, לציטין ולעיתים ונילין, כאשר אחוז מוצקי הקקאו יהיה גבוה מ-35%. ככל שאחוז מוצקי הקקאו עולה, כך יחשב השוקולד לאיכותי יותר, על אף שאין זה המדד היחיד לקביעת איכות השוקולד. שוקולד מריר מותך בטמפרטורה של 37° צלזיוס.
  • שוקולד חלב:מכיל מוצקי קקאו, סוכר, רכיבי חלב, לציטין ולעיתים ונילין. נחשב איכותי פחות משוקולד מריר. טעמו מתוק יותר והוא נתך על הלשון ביתר קלות משום שטמפרטורת ההתכה שלו היא בסביבות 34° צלזיוס.
  • שוקולד לבן:  מכיל חמאת קקאו, סוכר, אבקת חלב, לציטין. אחוז מוצקי הקקאו בו נמוך (לרוב פחות מ-30%), בשל העדר עיסת קקאו. יש הגורסים כי שוקולד לבן אינו שוקולד כלל, מכיוון שאינו מכיל עיסת קקאו (שצבעה חום).

האמת, בשפע הקיים כל אחד יכול למצוא את עצמו ולא צריך לבקר במפעל השוקולד של וילי וונקה בשביל זה, מספיקה הצצה באתר של ‘הקולה מרקט’ כדי להתאהב ולהתלהב מהמגוון הקיים.

ניתן למצוא שוקולד משובח עם 60% ועד 100% מוצקי קקאו, טבליות מגוונות עם תוספות מפתיעות, מקופלת תות, בננה, שוקולד חלב או לבן, קליפות הדר מצופות בשוקולד איכותי, שקדים, בוטנים או פקאן מצופים בשוקולד מריר, חלב או לבן. שלל פרלינים במגוון טעמים ממולאים בשוקולד מדהים. מגוון עצום של חטיפים עם נגיעות שוקולד איכותי, שוקולד צ׳יפס  או  נטיפים, חלבה עם שוקולד וממרחים וגם קקאו טחון להוספה למאפים וקינוחים.

יום השוקולד

ההיסטוריה של מזון האלים

את מקורותיו של השוקולד ניתן לייחס לתרבויות המאיה והאצטקים הקדומות במרכז אמריקה. הם כנראה היו הראשונים להשתמש בפולי עץ הקקאו לצרכי מאכל. עצי הקקאו צמחו בר ביערות הגשם הטרופיים של אגן האמזונס ובאזורים אחרים במרכז ודרום אמריקה במשך אלפי שנים והתושבים כבר אז הבינו כי ניתן להתסיס לייבש, לקלות ולטחון, את פולי עץ ה – Theobroma caca.

בני המאיה הקדומים צרכו את השוקולד כמשקה, הנטחן מן הפולים בתוספת וניל, פלפל שחור או צ’ילי ונחשב למשקה מעורר ומרפא, תרופה לכאבי בטן ומיחושים שונים. מה שנתפס כנקטר האלים, לא היה בשימוש יום יומי אלא בעיקר בחגיגות וטקסים. לקח זמן רב עד שבאירופה הבינו את מעמדו של הקקאו, כריסטופר קולומבוס הביא עמו כבר בשנת 1502 פולים משובו מן ה”עולם החדש” והמופלא, אך גם הוא עדיין לא הבין את ערכם וטיבם. רק כמה שנים לאחר מכן, בשנת 1528 הבין דון הרנאן קורטס הספרדי את הערך הכללי והמסחרי של “האוצר החום” אותו הביא לאירופה ממסעותיו מעבר לים. פולי הקקאו אשר אז עדיין נצרכו בצורת משקה הקסימו את עשירי אירופה ובשנת 1650 אף כבשו את אצילי לונדון ושאר מלכים ורוזנים אשר התענגו על המשקה היוקרתי, הם הוסיפו לו סוכר והוא נחשב למעדן אמיתי.

במשך שנים, נחקר הקקאו והמהפך האמיתי של המוצר התרחש עם המהפכה התעשייתית ששינתה אגם ת חווית השוקולד. בשנת 1828 הומצא מכבש הקקאו אשר הצליח להפריד בין השומן והמוצקים, וכך נוצרו אבקת קקאו וחמאת קקאו. לקחו עוד כ – 20 שנים עד שנוצר שוקולד למאכל ומאז ועד היום יוצרו מיליוני חטיפים, פרלינים, קוביות ומעדני שוקולד בשלל טעמים והוגשמו חלומות מתוקים.

אז ביום השוקולד הבינ”ל שחל כל שנה ב 7 ליולי, וגם ככה סתם בכל יום, תקשיבו לשיר “ריח של שוקולד”, “אדון שוקו”, או “מתוק מתוק” (לו), קחו ביס, קובייה, או פרלין, שימו על הלשון, תעצמו עיניים ותתענגו…. בתאבון!

0
    0
    העגלה שלכם
    העגלה שלכם ריקהחזרו לחנות
      הפעילו קופון

      התחבר

      הרשמה

      אנחנו נשתמש בפרטים האישיים כדי להציע לך תמיכה בתהליך באתר זה, לנהל את הגישה לחשבון וכדי לבצע פעולות נוספות כפי שמפורט במדיניות פרטיות.

      דילוג לתוכן