משלוח חינם לכל הארץ מעל סכום של 450 ש"ח

קטגוריות

מתוקים ומלוחים

שגרה של שפיות במציאות החדשה

איך לייצר סדר במזווה, בבית ובחיים בצל הקורונה

לאט לאט מתחילים לחזור לשגרה, אמנם לא לחיים רגילים של מה שהיה לפני המגפה, אבל לסוג של שגרה, המומחים קוראים לזה “שגרת קורונה”. כולנו עומדים בפני אתגר משמעותי שדורש משאבים ותעצומות נפש במטרה לקבוע שגרת חיים, להישאר פרודוקטיביים, להיות פעילים ולשמור על אופטימיות בתקופה של חוסר וודאות.

כבר תקופה ארוכה שאנשים נמצאים במצב של בלבול וחוסר אונים, ההקלות אמנם מקלות אבל לא ממש מייצרות סדר בכאוס. אספנו עבורכם את הדברים שיכולים לעזור לכם להתארגן ולהתאפס ולהכניס קצת היגיון בשיגעון.

  • לו”ז שעוזר לזוז – הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא לשמור על לוח זמנים מותאם וריאלי לבני הבית. מומלץ לשמור על זמן שינה, זמני ארוחות, שעות למידה ושיחות ZOOM, זמן מסכים להנאה ועוד. כאשר יש את השלד של הזמנים המוגדרים, קל יותר למלא את חללי השעות הפנויות והיום נראה הרבה פחות ארוך ומבולגן. חשוב לשמור על זמני השינה גם של המבוגרים, הנוער ובעיקר הילדים הקטנים, להמשיך עם טקסי שינה באותם הזמנים, ארוחה משפחתית, מקלחת, סיפור ולמיטה. אמנם הילדים שוהים הרבה מול מסכים, גם בשל דרישת הלמידה מרחוק וגם להפגת השעמום, אבל חשוב גם לנסות (ולהצליח) להגביל את זמני המסך שלהם, גם אם הם ארוכים מהרגיל.
  • רשימות ומשימות – אחת הדרכים לשמור על שגרה והתמדה היא באמצעות יצירת רשימות, מדובר על משימה ממש פשוטה בעלת ערך עצום. לקחת דף ולהעלות עליו את כל מה שצריך לעשות, לקנות או להספיק. רשימות מכניסות הרבה סדר והיגיון ומבטיחות שדברים לא ישכחו או יפלו בין הכיסאות. חשוב לערוך רשימת קניות מאורגנת על מנת לא לרכוש את אותם מצרכים שכבר יש במזווה או בארונות, לוודא זמני תפוגה של כל המצרכים שיש אצלכם ולהזמין בהתאם לרשימה המעודכנת. קניות עם רשימה מסודרת הוכחה גם כדרך אולטימטיבית לשמור על הארנק והתקציב המשפחתי. רשימות כדאי לעשות גם עם הדברים שאתם רוצים להספיק בזמן הסגר, כי בטוח יש כמה דברים שבשגרה הרגילה לא מצאתם להם זמן… לסדר אלבומים, לנקות ארונות, לסיים כמה ספרים ועוד.
  • ארוחות קבועות ובריאות – כחלק מהגדרת הלו”ז חשוב להגדיר זמני ארוחה ולהקפיד עליהם, לא לשכוח ארוחת בוקר מזינה ולדאוג שכל בני הבית יאכלו בריא לאורך כל היום. בחופשות ההורים בדרך כלל קצת משחררים, הילדים אוכלים יותר מזון מעובד וממתקים, אבל תקופת הסגר אינה חופשה ותפקיד ההורים להקפיד שבבית יהיו מצרכים איכותיים ומזינים. זה ברור שאי אפשר להימנע מהנשנשת שמתרחשת, השעמום חוגג ויחד עם החשש וחוסר הוודאות עולה גם הרעב, גם אם הוא רגשי. לכל דבר כמעט ניתן למצוא מקבילה בריאה ומזינה, אפשר להחליף את הנשנושים בשלל אגוזים טבעיים, שקדים, תמרים וצימוקים, חטיפי פירות מיובשים כגון תפוח קראנץ’, ליצ’י קראנץ’, מנגו ועוד. חשוב מאוד להקפיד שתיית מים מרובה, השהות בתוך הבית מתעתעת וכולנו פחות צמאים… זאת לא סיבה לא להכניס לגוף נוזלים. כאשר מדברים על שתייה, לא מתכוונים כמובן לשתייה ממותקת, אבל כן אפשר להתפנק עם חליטות תה טעימות ומרגיעות את הגוף והנשמה.
  • לבשל בלי להתבלבל או להיבהל – בהמשך ישיר לסעיף הקודם, כאשר אוכל תופס מקום מרכזי במהלך היום ורוב האנשים נמצאים בבתים ימים ארוכים, יש צורך לבשל הרבה יותר מפעם. במציאות הקודמת (מי בכלל זוכר אותה?!) אנשים לא אכלו כל יום בבית, ילדים רכים מקבלים סעודה בגנים או בצהרון, ההורים אוכלים בחוץ או בחדר האוכל של העבודה, הסדרים במסעדות וכד’, לא היה צורך לייצר כמויות אוכל מבושל כמו במציאות החדשה… רבים אינם יכולים לעמוד בקצב ועליהם לעשות סדר גם בבישולים. מומלץ מאוד לייצר תפריט שבועי שיכלול מזונות בריאים שכולם אוהבים ולהכין אוכל לכמה ימים על מנת לחסוך את הצורך לבשל בכל יום מחדש. מומלץ גם להכין במזווה או בארון כמה מצרכים בסיסיים שלא יחסרו ושיהיה קל ומהיר להכין. אפשר למצוא שפע של אפשרויות כגון אורז ממגוון סוגים, ספגטי או פסטה בכל מיני צורות, רביולי וניוקי, מצרכים לאטריות מוקפצות ועוד.
  • זמן איכות זאת לא מילה גסה… – רבות דובר על הלימונים שקיבלנו בתקופה האחרונה ועל הצורך לעשות מהם לימונדה… ואנחנו כאן ממש בעד. כי הדרך הנכונה לשמור על השפיות היא לנסות ליהנות מהשקט. עם כל הקושי והצער מדובר על פסק זמן שאמנם נכפה עלינו אבל ניתן לנצל אותו לטובתנו…. מזמן רציתם ללמוד לעשות סושי? יאללה, לכו על זה, תזמינו מצרכים והופה תתחילו לגלגל את האצות, חולמים לדבר ספרדית? היכנסו לקורס אונליין ותלמדו. מרגישים שזה הזמן ללמוד משהו חדש או להתמקצע בעוד כלי לעבודה שלכם? זה בדיוק הזמן והוא לא יחזור (הלוואי!)
  • ZOOM על החיים – זאת תקופה טובה לעשות קצת חשבון נפש, לחשוב על ערכים ולבחון באמת מאיין באנו ולאן אנו הולכים,  ואפשר ומומלץ לעשות את זה תוך כדי הליכה או ריצה או כל ספורט אחר, כי בינינו… איך אפשר בלי ספורט?! (עד 500 מטרים).

אנחנו בקולה מרקט נמצאים כאן עבורכם בכל שגרה, גם בשגרת הקורונה, עם המוצרים האיכותיים, חומרי הגלם המשובחים ושירות הלקוחות האדיב והמקצועי, כי כולנו משפחה אחת גדולה באותה הסירה.

חזרה לשגרה לאחר הקורונה

חזרה לשגרה בזמן הקורונה
0
    0
    העגלה שלכם
    העגלה שלכם ריקהחזרו לחנות
      הפעילו קופון

      התחבר

      הרשמה

      אנחנו נשתמש בפרטים האישיים כדי להציע לך תמיכה בתהליך באתר זה, לנהל את הגישה לחשבון וכדי לבצע פעולות נוספות כפי שמפורט במדיניות פרטיות.

      דילוג לתוכן