מתוקים ומלוחים

המלצות לטבעונים וצמחוניים

 

 

מדריך לצמחונים ולטבעוניים בתחילת דרכם (וגם לאלו שלא)

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מחליטים לשנות את הרגלי התזונה שלהם ועוברים לתזונה צמחונית או טבעונית, בין אם מתוך שיקולים אידיאולוגיים או בריאותיים או שניהם יחד.

המעבר לתזונה צמחונית או טבעונית אינו דבר של מה בכך, בטח אם עיקר התזונה טרם השינוי כלל מוצרים מן החי, ורבים אשר חושבים על מעבר לתזונה צמחונית או טבעונית חוששים מהריק שייווצר ולא יודעים אם בכלל וכיצד ניתן לגשר על הפערים.

זה לא סוד שאנו חיים בעידן של שפע ובחירה אינסופית, כך שכל עוד ישנה פתיחות ומוכנות לנסות את השפע הקיים, ועם קצת יצר סקרנות ומחקר אישי אפשר לגלות עולם חדש שלם של טעמים ואפשרויות בריאותיות ומזינות שכולן ממוצרים מן הצומח.

זה הזמן לומר, כל שינוי גדול בהרגלי תזונה, בטח אם החלטתם להיות צמחוניים או טבעוניים, חשוב שילווה בהמון קשב לגוף וגם ילווה על ידי איש מקצוע.

לפניכם מספר המלצות וטיפים לגיוון ושדרוג התפריט שלכם מתוך סל המוצרים שאנו בקולה מרקט מתמחים בייצור, יבוא, שיווק ומכירה שלהם.

אנחנו מקפידים שתקבלו את המוצרים האיכותיים והמזינים ביותר שאפשר להשיג היום בשוק, זאת כדי להקל עליכם את המעבר לכל הרגל תזונה שלא תבחרו בו.

 

מי אמר שירקות זה משעמם?

ירקות נחשבים לאבן פינה בפירמידת אבות המזון ואין מנוס מלשלב אותם בתפריט שלכם. כל סוגי הירקות עשירים בסיבים תזונתיים ובוויטמינים מסוג B1, B2, B3, B6, מינרלים כגון אבץ, ברזל וסידן.

מומלץ לשלב כמה שיותר סוגים וצבעים של ירקות בתפריט היומי כדי ליהנות ממירב הערכים התזונתיים, בין אם כסלט מרענן, כתבשיל או אפויים בתנור.

אצלנו תוכלו למצוא מגוון של תערובות לסלט, תבלינים, תערובות ייחודיות ומגוון מטבלים לבישול שיקפיצו לכם את הטעמים, יכניסו עניין וחשק לאכול עוד ירקות.

 

פירות יבשים – לא מה שחשבתם

פירות כמו ירקות הם בעלי עושר תזונתי וקשת טעמים שקשה לעמוד בפניהם ומשמשים כממתקים של הטבע.

עם זאת, פירות תלויים בעונות השנה והמכורים אליהם יודעים לזהות את עונות השנה דרך הופעתם בדוכנים ובחנויות ולאו דווקא עם הגשם הראשון.

אין ספק שאכילה של פירות טריים היא העדיפות הראשונה, אך בחילופי עונות, עם היעלמותם של  פירות מסוימים מהמדפים, אפשר לאכול פירות יבשים. אננס, מנגו, תמרים, שזיפים, תאנים וגוג׳י ברי שאף נחשב כאחד ממזונות העל, הם חלק קטן ממגוון עצום של פירות יבשים שקיימים היום בחנויות. פירות יבשים הם פתרון מעולה לאכילת פירות בזמן חילופי עונות, הם זמינים והם אינם מרקיבים במהירות לעומת פירות טריים.

אצלנו בקולה מרקט תמצאו מגוון  שעברו תהליך ייבוש טבעי וללא הוספת סוכר וחומרים משמרים, ככה שתוכלו ליהנות גם מהיתרונות התזונתיים שקיימים בפירות מבלי להתפשר על הטעם המתוק והבריאות.

תמר מג׳הול ג׳מבו

דגנים וקטניות – ביחד ולחוד

בתפקיד הפחמימות המורכבות, נכניס לתמונה גם דגנים וקטניות. הדגנים עוזרים להורדת לחץ דם ומסייעים למערכת העיכול שלנו לבצע את תפקידה כהלכה.

קטניות עשירות בברזל, מגנזיום וסידן, ובאמצעותם ניתן להכין עושר של מאכלים ותבשילים כמו סלטים (לדוגמה: סלט עדים שחורות, סלט קינואה, סלט שעועית ועוד), מרקים מכל הסוגים, תבשילים, לביבות (ממליצים על קינואה ועדשים כתומות) ועוד ועוד.

שילוב קטניות ודגנים יכול להוות מקור טוב לחלבון מלא, אך חשוב כמובן לבדוק עם גורם מקצועי גם השלמה באמצעות תוספי תזונה.

טיפ חשוב – מומלץ לקנות קטניות בתפזורת על פני אריזות סגורות בסופר, בטח אם מדובר בקטניות שדורשות השרייה לפני הבישול וזאת רק כדי לקבל תוצאה מנצחת. מפתיע לגלות שגם בקטניות הטריות והאיכות קובעת. אצלנו תוכלו לרכוש את הקטניות הטובות ביותר, אשר נבחרו בקפידה ונשמרות מפני חרקים ומזיקים.

זכרו כי ניתן לצרוך דגנים גם בצורה של משקה. ישנם תחליפי חלב רבים אשר עשויים מאורז, מסויה או אפילו משקדים – כמו משקאות אורגניים של ויטאריז, אלפרו או דומיהם.

מזון טבעוני

 

גרעינים וזרעים – גדולים בבריאות

גרעינים וזרעים מהווים מקור נפלא לסידן, אבץ, אומגה 3 ועוד, מסייעים לפעילות תקינה של מערכות הגוף, ובפרט מערכת העיכול והדם, ומספקים תחושת שובע. בין הזרעים המומלצים ניתן למצוא את זרעי הצ'יאה והפשתן שנחשבים כסופר פוד ומכילים בתוכם כמויות גדולות של סידן, אבץ ואומגה 3, סלניום זרחן, אשלגן, ויטמין C ועוד רבים וטובים.

את הגרעינים והזרעים ניתן לשלב כתוספת בריאה לסלט, ניתן לטחון אותם יחד עם שייקים של פירות ו/או ירקות, בתוך תבשילי אורז או אפילו כתוספת לעוגיות, לחמים ועוד.

פסטות, קמחים, לחמים, מתוקים וכל השאר

בשנים האחרונות יותר ויותר יצרנים מייצרים גרסאות טבעוניות למאכלים אהובים כמו הפסטות (פסטה קלאסית מכילה ביצים), לחמים ועוד. היום ניתן למצוא עושר של קמחים מלאים העשויים מדגנים או מקטניות שבאמצעותם ניתן להכין לחמים ומאפים טעימים ובריאים.

בגזרת המתוקים, ישנם שמנים צמחיים וממרחים טובים כמו חמאת בוטנים ללא סוכר, קרם קוקוס, שמן קוקוס, חמאת קוקוס, קקאו, סירופ אגבה, שמן זרעי ענבים ועוד.. אשר באמצעותם ניתן להכין קינוחים בריאים ללא עודפי סוכר וללא שמנים לא בריאים, ועל הדרך גם לספק לגופכם את הוויטמינים הדרושים לו.

 

הטיפ הכי חשוב שלנו לסיום

שינוי הרגלי תזונה יכול להיות אירוע הרבה יותר פשוט אם תעשו הכנה ותיאום ציפיות עם עצמכם, להבין שזהו תהליך שמידת הצלחתו תלויה ברצון שלכם לחקור ולנסות בעצמכם את כל מה שיש לטבע להציע לכם, וכן, שגם אל תתפשרו על איכות וטריות של המוצרים אותם פירטנו גם אם אינכם מבינים בהתחלה את ההבדל בין אלו הנמכרים באריזות סגורות בסופר לבין אלו הנמכרים בחנויות מתמחות איכותיות, מאחר שגם הקפדה על איכות וטריות תסייע לכם בשינוי המיוחל.

אנחנו בקולה מרקט נשמח לעמוד לרשותם ולהביא לכם את המוצרים הכי איכותיים עד הבית ומזמינים אתכם להצטרף לאלפי הלקוחות שלנו ברחבי הארץ שכבר ניסו והתמכרו.

 

 

מזון צמחוני
סגירת תפריט

התחבר

הרשמה

דילוג לתוכן