מתוקים ומלוחים

מכינים את המזווה לאביב

זה הזמן להתכונן ולרענן, לעבור מ – MOOD חורפי לוייב אביבי. וכמו שבמעברי עונה מאווררים את הארון ומעדכנים את המלתחה כך גם במזווה. צריך להגיד שלום למוצרי החורף ולברך בשמחה את חומרי הגלם ומרכיבי המטבח האביבי.

בכל דבר יש אופנה, כמובן שגם במזון. וכמו בעולמות הסטיילינג של הבד, גם בסטיילינג של ה- FOOD מסתמכים על עונתיות, על ההתאמה למזג האוויר, לדרישת הקהל ולסגנונות ההגשה (כמובן גם עם מה שהטבע מעניק באהבה) . אז מה ההבדל בין מזונות של חורף לאלה של עונת המעבר האהובה? מה להשאיר ומה לרענן?

מזונות החורף בדרך כלל כבדים וחמים, פרודוקטים אשר ידועים בסגולות חיזוק מערכת החיסון, בעלי ויטמינים ומינרלים מזינים, רכיבים שמחממים את הגוף, את הנפש ובעיקר מנחמים בימים גשומים וסגריריים.

האם גם אתם מרגישים שהאביב כבר ממש מעבר לפינה? נתחיל עם ירקות החורף. מומלץ מאוד להוסיף לארוחות ירקות מחממים כמו לפת, בטטה, דלועים כדלעת ערמונים,  כרוב ניצנים, שומר, סלק, ברוקולי, כרישה ומגוון שורשים. גם קטניות ידועות באפקט החימום שלהן ובחורף אין כמו לאכול חמין, קדרה, צלי או מרק גדוש בקטניות כגון חיטה, גריסי פנינה, גריסים, שעועית, חומוס, עדשים ירוקות, שחורות וחומות, אפונה, כוסמת ועוד.

בחורף מומלץ מאוד לחזק את התבשילים בתבלינים מחממים כגון: כמון וכורכום, פלפל אנגלי, הל, פפריקה, קינמון, אגוז מוסקט, זרעי חרדל, ציפורן, חילבה וכמובן ג’ינג’ר או זנגביל. ספייסס בעלי סגולות בריאותיות מוכחות, המחזקים את מערכת החיסון, עתירים בנוגדי חמצון ועוד, תבלינים שעושים חם בלב ובבטן.

בכל אופן, עם בואו של האביב, הגיע הזמן לצנן קצת את האווירה ולהתאים את המזווה לעונת המעבר שהיופי שלה הוא שאפשר גם חם וגם קר. כמו כל עונה גם לאביב יש אופי ואנרגיה ייחודיים, כמו שהטבע מתעורר כך גם הגוף, מתחדש ומשתנה. זה הזמן להשיל לא רק את הבגדים ואולי כמה ק”ג עודפים אלא להתנקות, לחזור לשתות הרבה מים, חליטות תה קרירות ושייקים (שייק ירוק, סמוזי פירות ועוד) ולאכול מזונות פחות כבדים.

הגוף שלנו באביב מתחיל להתעורר מ”תרדמת החורף”, לכן צריך לספק לו מזונות קלים יותר, מעוררים וממריצים. המטבח חייב להתנער מהתזונה החורפית העשירה וליישר קו עם כל מה שקורה בטבע, צמיחה, שגשוג ותנועה.

הסוד בתזונה אביבית הוא איזון בין החום לקור, בין מנעד הטעמים החריף והמתוק, שילוב של חומרי גלם אביביים מעט קרים ופרשיים כמו לימון, נענע,  סלרי, אפונה טרייה, עירית, צנונית ועוד. וכמובן שימוש בפירות החורף שעדיין כאן, שפע של פרי הדר, קיווי, אפרסמון, האפשרות לשלב בין כל הרכיבים מייצרת הזדמנויות לארוחות נפלאות.

עם התארכותם של הימים מתקצר לו זמן הבישול והאביב מחזיר שיטות בישול קלילות כמו אידוי, הקפצה, כבישה קצרה וכד’. זה בדיוק הזמן לחזור לאכול נודלס מוקפץ, פסטה קלילה ואוורירית, אטריות מסוגי קמח שונים, להחזיר לתפריט היומי סלטים קרים משולבים בעלים ירוקים טריים ונבטים, עם תוספת של זרעי חמניות, צנוברים ואגוזי מלך וכמובן לתת כבוד לטחינה שמקלילה את כל הארוחה אפילו עוד יותר.

אם גם אתם מעוניינים לרענן את המזווה, אתם מוזמנים להיכנס לחנות המקוונת של הקולה מרקט ולבחון את שפע המוצרים, מנעד הטעמים והפינוקים שממתין לכם.

 

 

מזונות לאחר החורף