מתוקים ומלוחים

8 מזונות לחיזוק מערכת החיסון

בימים האלו, ימי הקורונה, שהכניסו לחיינו מונחים כמו בידוד, הסגר ומסכות, אנחנו מחפשים את כל הדרכים כדי להגן ולשמור על גופנו ועל אלו היקרים לנו. הכי חשוב להישמע להוראות משרד הבריאות, לשמור מרחק אחד מהשני, להקפיד על היגיינה ושטיפת ידיים, להישאר בבידוד ככל הניתן ולהימנע ממפגשים לא חיוניים.

מעבר לכך, ישנם מזונות ותבלינים שמעודדים את פעילות מערכת החיסון ומחזקים אותה. כדאי לצרוך אותם בכמויות מדודות (כמובן, אם אין אלרגיה) לאורך כל השנה וגם בלי קורונה הם יכולים לסייע במניעת צינון או שפעת.

הנה שמונה מזונות שמעודדים את פעולת מערכת החיסון, את כולם אתם יכולים להזמין דרך אתר הקולה מרקט.

להלן המזונות שיסייעו לחיזוק מערכת החיסון שלכם:

  1. קינמון

התבלין המוכר היה פופולרי כבר במצריים העתיקה בשל תכונותיו הבריאותיות. הקינמון מכיל תרכובות פלבנואידיות שהן נוגדות חמצון חזקות. תרכובות אלו עוזרות לחזק את פעילות מערכת החיסון ולהגביר את פעילותה. את הקינמון אפשר להוסיף למאפים ודייסות והוא משפר טעם נפלא לתה וקפה.

  1. שקדים

מכילים כמות גבוה של ויטמין E (טוקו-פרול), שהוא נוגד חמצון מאוד חזק. בנוסף לתכונה זו, שעוזרת לגוף למנוע תהליכים חימצוניים כמו סרטן, לויטמין E יכולת להגביר את פעילות תאי מערכת החיסון. ¼ כוס שקדים מכילה חצי מהכמות היומית המומלצת של ויטמין E באוכלוסיה הבוגרת. קל להוסיף שקדים לתזונה. אפשר להוסיף אותם לסלטים, שייקים או פשוט לנשנש.

  1. אגוזי מלך

מכילים חומצה אלגית (ellagic acid) שלה השפעה על פעילות תאי מערכת החיסון- היא משפרת את יכולת התאים לפעול ולזהות תהליכים חימצוניים (אוקיסידנטים) בגוף. אגוזי מלך הם תוספת נהדרת ליוגורט בבוקר וגם נשנוש מושלם בין ארוחות.

  1. כורכום

השורש הכתום-זהוב, שנפוץ מאוד בשימושו בתרבות וברפואה ההודית קפץ לכותרות בעשור האחרון. מחקרים מדעיים מצאו שהוא מכיל חומר פעיל בשם כורכומין ולו יכולות נוגדות חמצון גבוהות מאוד. בדיוק כמו ויטמין E, גם כורכומין משפיע על מספר תאים במערכת החיסון ויכול לעזור לה להדוף דלקות ומחלות ויראליות. את הכורכום אפשר להוסיף כמעט לכל תבשיל, הוא נותן צבע כתום משגע ומוסיף טעם מיוחד לתבשילים וקציצות.

  1. תה ירוק

עלי התה הירוק מכילים יותר מ-2,000 רכיבים פעילים. ביניהן התרכובת EGCG, שגם היא נוגדת חמצון חזקה, אשר שומרת על תפקוד תקין של מערכת החיסון שנלחמת בוירוסים ובקטריות. תה ירוק מכיל גם תרכובות פלבנואידיות ופוליפנוליות שידועות ביכולתן לחזק את מערכת החיסונית.
מומלץ לשתות 2 כוסות תה ירוק ביום ואף יותר. שתיית תה נחשבת מבחינה קלורית בדיוק כמו שתיית מים, למרות שחלק מעלי התה הירוק מכילים קפאין.

  1. זרעי חמנייה

גם הם מכילים כמויות גבוהות של נוגד החמצון ויטמין E ועוזרות לחזק את מערכת החיסון. הוספת זרעי חמנייה תוסיף פריכות נהדרת לכל סלט.

  1. גוג׳י ברי

פרי מיובש זה, שנחשב כסופר פוד, מכיל ויטמינים, סיבים תזונתיים ופיטוכימיקלים (תרכובות צמחיות פוטנטיות).  הוא ידוע בסגולותיו לחיזוק המערכת החיסונית וזאת בזכות הפיטוכימיקלים שבו שעוזרים להילחם בתהליכים חימצונים בגוף. כיף להוסיף את הפרי האקזוטי לתערובות גרנולה, סלטים ואפילו עוגות ולחמים.

  1. מיסו

המשחה המלוחה בה משתמשים היפנים להכנת מרק המיסו המסורתי (יש המון מתכונים מצוינים להכנתו ברשת), מכילה פרוביוטיקה (חיידקים טובים) שעוזרת לשמור על בריאות מערכת העיכול וחיזוק המערכת החיסונית. הפרוביוטיקה מגנה על מערכת העיכול ומונעת מפתוגנים (רעלנים) להיכנס לגופנו דרכה.

את כל המזונות הללו ניתן להזמין בקלות באתר הקולה מרקט באיכות הכי גבוהה שיש.

חשוב לציין שגם חיזוק המערכת החיסונית אינו ערובה למניעת הדבקות או תחלואה בוירוס הקורונה ובכלל, ויש להישמע ולנהוג לפי הנחיות . המידע המובא אינו רפואי.

מזונות לחיזוק מערכת החיסון בזמן הקורונה
סגירת תפריט

התחבר

הרשמה

Your personal data will be used to support your experience throughout this website, to manage access to your account, and for other purposes described in our מדיניות פרטיות.

פתחו בשיחה
צריכים עזרה?
דילוג לתוכן