מתוקים ומלוחים

אגוזים טבעיים או קלויים?

 

אגוזים נחשבים לאחד המאכלים הבריאים והטובים ביותר

אגוזים נחשבים לאחד ממאכלי הבריאות הבריאים והמזינים ביותר שקיימים בטבע.

הם הינם עמוסים בחלבון, סיבים תזונתיים ושומנים בריאים. כמו כן אגוזים הינם  מקור מעולה, של מגוון רכיבים תזונתיים חיוניים בפירמידת המזון, וכמובן נוגדי חימצון מעולים המסייעים לגופנו לתפקד בצורה טובה ושומרים עליו בריא יותר.

לאגוזים יש מספר רב של סגולות בריאותיות הבדוקות מחקרית

מחקרים מראים שניתן לגלות בקלות שהאגוזים , ביניהם שקדים, אגוז ברזיל, אגוזי לוז, קשיו ועוד) שייכים לצמרת פירמידת המזון כאוכל מזין, מונע מחלות ושגם משפר את תפקוד הגוף הכללי. כמו כן האגוזים מסייעים לחיזוק מערכת החיסון ייצוב כולסטרול הרע, שיפור תפקוד הלב ואפילו מעטים את תהליך ההזדקנות.

אגוזי בריאות

אגוז מסוג מקדמיה, שקד ופיסטוק

האגוזים הללו מכילים בקירוב אותה כמות קלוריות. שקדים, קשיו ופיסטוק מהווים תוספת בריאה משום שהם מכילים חומצות שומן מסוג אומגה 3, חלבון וסיבים תזונתיים. בנוסף, הם תורמים לתחושת שובע ומפחיתים תיאבון. חופן אגוזים (20 שקדים, 16 קשיו או 45 פיסטוקים) מכיל כ-180 קלוריות, חמישה-שישה גרם חלבון ו-13 עד 14 גרם שומן. עדיף לאכול אותם טריים או לקלות בחום נמוך, כיוון שחום גבוה עלול לגרום לחמצון של השמנים הטובים החשובים מאוד לגופנו.

מקדמיה ופקאנים:

לאגוזים האלה יש טעם נפלא , בהשוואה זו הם נחשבים לטובים פחות. חופן של מקדמיה (10-12 יחידות) או פקאנים (18-20 חצאים) מכיל כ-230 קלוריות, שניים עד שלושה גרם חלבון בלבד ו-20 גרם של שומן. לכן הם גם נחשבים לבעלי ערך קלורי גבוהה יותר מבין כלל האגוזים. נדגיש, זה לא אומר שאגוזים אלו פחות בריאים, אלא שאיתם צריך להיזהר יותר על מנת לשמור על משקל תקין. מעבר לכך, הפקאנים טובים לבריאות הגבר, כי הם מכילים בטא-סיטוסטרול, חומר צמחי שעשוי להקל על הסימפטומים של הגדלה שפירה של בלוטת הערמונית.

אגוזי מלך:

אגוזי מלך מכילים את הכמות הגבוהה ביותר של אומגה 3. מחקרים רבים מצביעים על כמה יתרונות של אגוזי המלך לבריאות הלב וכלי הדם: הם עשויים לעזור לשמור על קצב לב תקין ולהפחית תהליכי דלקת וחמצון בעקבות אכילת ארוחה שומנית, בדומה לשמן זית. מומלץ לאכול עד כשמונה אגוזי מלך ביום.

בוטנים:

לא הרבה יודעים שהבוטנים אמנם נחשבים לאגוזים, אך למעשה הם שייכים למשפחת הקטניות. הבוטנים מכילים כמויות גבוהות (145 מק"ג ל-100 גרם) של חומצה פולית – ויטמין החשוב לשמירה על התפקוד התקין של המוח ומסייעת ביצור תקין של תאיר דם אדומים. בנוסף לכך, בוטנים מכילים גם שומנים בריאים וויטמין E. חופן בוטנים קלופים מכיל 170 קלוריות, 7 גרם חלבון ו-14 גרם שומן.

אגוזי ברזיל:

אגוזי ברזיל ידועים כמקור עשיר של סלניום, אחד המינרלים החשובים לתפקוד מיטבי של המערכת החיסונית, מסייע באנמיה, נוגד חמצון ומסייע בטיהור הגוף מחומרים רעילים והמחלות שהם גורמים. למרות שחופן אגוזי ברזיל מכיל רק 190 קלוריות ומשביע מאוד, רצוי שתסתפקו בשניים עד שלושה אגוזים ביום לכל היותר בשל חשש להרעלת סילניום.

מה בריא יותר? אגוזים טבעיים או אגוזים קלויים

אפשר לומר שאגוזים קלויים (לא מטוגנים) ואגוזים טבעיים דומים מאוד במרקם שלהם, ויש להם ערכים תזונתיים דומים. יתרה מכך, מפתיע אבל כדאי גם לדעת שכמות החלבון והפחמימות בשני סוגי האגוזים היא זהה פחות או יותר.

לעומת זאת, אגוזים קלויים נוטים לאבד לחות, ולכן משקלם יורד וגם כמות השומן הטוב שבהם יורדת כתוצאה מכך.  כמו כן, ברוב האגוזים הקלויים מוסיפים מלח בתהליך הקלייה מה שמעלה את רמת הנתרן ולכן מומלץ לצרוך אגוזים קלויים ללא מלח או בכמות מופחתת של מלח.

עם זאת יש לזכור שהסיבה העיקרית לקליית האגוזים היא כדי להעצים את טעמם ולשפר את המרקם שלהם, לכן, עדיף לצרוך אגוזים קלויים על פני האפשרות שלא לאכול אותם כלל אם זו הסיבה לפיה נמנעים מאכילה שלהם.

האם לאכול אגוזים טבעיים או אגוזים קלויים?

בסופו של דבר, שני סוגי האגוזים מתאימים לאכילה ושניהם תורמים רבות לשמירה על הבריאות. לכן ההמלצה היא פשוטה – מומלץ מאוד לשלב אגוזים כמעט בכל תפריט דיאטה.

כמובן, שכמו בכל דבר מומלץ לשמור על מינונים נכונים ותמיד כדאי לקבל ייעוץ תזונתי מגורם מוסמך.

 

*התוכן אינו מהווה הצעה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא והוא מפורסם כמידע כללי בלבד. הקולה מרקט אינה אחראית לנכונותם או לשלמותם של התכנים המוצגים.

סגירת תפריט

התחבר

הרשמה

Your personal data will be used to support your experience throughout this website, to manage access to your account, and for other purposes described in our מדיניות פרטיות.

דילוג לתוכן